Terima Kasih Semua !

Saturday 29 December 2012

Kiamat Sudah Dekat,,




Salam,, 
ptg2 cmni,,, aku nak share sebuah filem dari seberang yang aku rasa sgt berguna
tuk kita semua,,
filem ni walaupun dah lama kluar,, n agak x diberi perhatian dan publisiti yg menggila,,,
aku rasa kita patut tngok crita ni,,,
byk sebab2nye knapa aku sruh tngok,,
filem ini mengisahkan seorang lelaki yang lahirnya di Amerika,, duduknya di Indonesia,,
amat jahil tentang ilmu agama,,,
sedangkan dah sunat or blum pun dia x tau,,, huk3
apatah lagi tentang sembahyang n membaca AlQuran,,
demi mendapatkan cinta sejati,,,
beliau berusaha belajar tentang agama,,,,
knapa dia belajar???
bapak pompan tu yg bgi syarat kat lelaki ni supaya dia tau ilmu mengaji,, ilmu sembahyang,, dan yang terakhir ilmu ikhlas,,,
setiap dua minggu,, lelaki ini akan datang ke masjid tuk berjumpa dgn bapa pompan ni tuk sesi penialaian,,
dengan izin Tuhan,, Fandy (lelaki tersebut) mampu dan belajar kesemua amalan nih dgn lancar bersama2
dgn seorang budak kecil,, budak ni la yg byk ajar dia,,,
walaupun budak ni miskin,, dan fandy kaya,,,
itu x menjadi halangan mereka bersama untuk menuntut ajaran Allah,,

(gbr hiasan pelakon filem)

dri membaca alif ba ta,,, fandy akhirnya mampu mengaji dengan lancar...
mampu sembahyang ikut waktu,,,
dan akhirnya,,, 

(gbr hiasan pelalon, fandy)

ayah kpada awek yg fandy nk try tu,,,, still jual mahal g,,,
dia x berkenan dgn fandy sbb dia de calon lain dri mesir,,,,
yg kuat agamanya,,, x mcm si fandy ni,,,




last2,,, fandy menyerah kalah pd keegoaan si pakcik ni,,,
walaupun begitu,,, disebabkn fandy yg telah berubah,,
seluruh keluarga fandy turut brubah kearah yg lebih baik,,,
pd beliau,, itu sahaja dah mencukupi walaupun tidak diberikan cinta bersama awek ksayangan,,,

crita ni berakhir dgn happy ending,,,
fandy akhirnya bernikah dgn pilihan hatinya itu,,,
jalan crita yg baik,,,
pelakon yang bgus,,,
mesej yg sgt berkualiti,,

aku sedar aku byk buat salah dlm tuntutan agama,,,
sembahyang kdang2 x full,,,
endah x endah jer,,,,
scara jujur,,, crita ni dpt membuka hati aku untuk lebih dekat dgn Allah,,,
untuk lebih bersedia tuk jdi seorang muslim,,,
bukan islam hanya di IC,,,
tapi Islam didalam hati dan diri,,,
Moga Allah tunjukkan aku jalan yg diredhai...
berikan kita semua hidayah,,,
agar tidak sesat didunia yg bersifat sementara ni,,
amin,,,

salam!! xoxo!
ikhlas: poi

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...