Terima Kasih Semua !

Friday 28 December 2012

Aku sayang korunk !

Salam,,
harini mood ngade2 aku kurang sikit dri kebiasaannya,,
mungkin kerana hati penat menangis,,,
mengingat perkara lepas yg dirasakan seperti tiada berkesudahan,,


apa erti sahabat pada korunk?
hmmm,,, 
A true friend reaches for your hand and touches your heart..
is it right?

byk pengorbanan dalam berkawan kan,,,
kdang2 tu kita rasa sedih,,, gembira,,, sunyi,,, marah,,,
sakit hati,, meluat,, sabar,,, mcm2 g lah lau nak ditaip,,

tapi sedar x sedar,, perkara tu sume mengajar kita erti kedewasaan dlm
meniti zaman remaja bersama2 kwn,,
bukan kita je akan rasa mcm tu,,, kwn2 kita pun akan rasa mcm tu gak pada kita ni,,,
cuma kita ni x sedar,,, heeee

org tua2 kata,,, sekali sekala tu,, kita kena bckp depan cermin,,,
cermin diri kita dlu dimana silapnya,,
betulkan mne yg x ptut,,,,

tapi,,, 
kdang2 kita dah btul,,, kwn kita plak x btul,,, 
ada kwn yg dtg bile perlu,,,
ada kwn yg dtg sepanjang masa samada kita perlu atau x,,,
ada kwn yg x dtg2 terus pun ada,,,,
aku mungkin jugak dlm salah satu drpd ni,,,


saat2 kita rasa down,,, seseorang tu sgt2 perlukan support drpd kwn2 dia,,,
perkara kedua yg rapat dgn kita selain keluarga adalah kwn2,,,
lagi2 hidup merantau n blaja jauh drpd umah,,,
kan2,,,, 

elakkan bergaduh antara kwn2,,,
aku rasa bergaduh merupakan sesuatu yg sgt3 merugikan dua2 pihak,,,
mengapa perlu bergaduh sedangkan berbaik itu lebih mulia,,,
memaafkan kesalahan itu adalah sesuatu yg sgt bernilai,,,
pasti dan mmg konfom! selepas memaafkan,, talian persahabatan itu akan lebih bermakna..


aku sayang kwn2 aku,,,
xkira la dia berbeza latar blakang agama mahupun budaya...
aku rasa itu lah keseronokan dalam berkwn,,,
maafkn aku kwn kalau aku selalu berbuat jahat pd korunk,, <3
^_^

Salam! xoxo!
ikhlas : poi

8 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...