Terima Kasih Semua !

Thursday, 27 June 2013

Alor Setar Vs Kuala Perlis

Salam,, harini aku meronda ronda sekitar Alor Setar dan Kuala Perlis..
bersama kawan aku,, memenuhkan jadual hujung2 sem ni kan,,,

Bermula dari tragedi di lebuh raya sg petani,, lori terbakar,, huuuhh,, dasaattt,,,


kerja dah macam wartawan kan,,, haha,, panas wooo kereta jalan sebelah...
walaupun masa ni tgh hujan...

nah bukti tgh hujan...

agak lebat la,,, (berhati2 memandu ketika hujan k)

sampai sahaja alor setar,,, kteorg terus menuju ke rumah kelahiran Dr Mahathir Mohamad..
bukan nak ckp pe la,,, tempat ni sgt menarik...
daripada pekerjanya,, sampailah kepada apa yang dipamerkan...
rumah Dr Mahathir maintain je mcm dulu.. cuma dah dicat lain kot,, ehehhe
anyway,,rumah beliau sgt cantik.. ehheheh terutama sekali bilik tidur Dr Mahathir..

ini lah rumah kelahiran Dr. Mahathir Mohamad...


ini pula merupakan basikal kegemaran beliau.. terleak dibawah rumah...

rumah ni kalau nak diikutkan pada zaman dulu2,,, antara rumah yang agak mewah la kot,,,
sebab rumah beliau sgt besar,, ehehe panjang kebelakang..

antara rumah2 lain di sekitarnya,,, ( sekarang jadi ruang pameran)

pandangan dari jauh,,, ^_^ ( tu kwn aku tuh,,, model sambilan,,,) haha


jalan masuk tu yer,,, senang jer,, x sesat punyer,, hehehe

lepas tu kami gerak ke pekan rabu,, hehe

this is pekan rabu!


sampai2 pekan rabu,, makan jap kat Pak Man Nasi... pekerja efisien,, cepat,,,
tangkas,,, excellent,, hahahah

situasi dalam pekan rabu,, :) baju melayu,,, baju kurung,,, byk gila,,,
yg menarik perhatian aku de baju kurung kedah,,, mesti comel anak dara pakai tu,, hehee

lepas jalan pekan rabu,,, kteorg ambush menara alor setar... jeng3,,,
gayat!!!!

gayat tu skit ja,, ehehe dah naik atas,,,, huuuuuuuuuuuuu beshh,,,, sejuk ja,,, angin kuat!

pandangan sekitar alor setar..


pandangan dari dalam teropong melalui kamera,,, hahaha



daulat tuanku,,, :) 

x puas jalan g,,, smbung p tgok masjid,,

galeri seni negeri...

dan kwsn sekitarnya..

sgt cntik,,, heehe penuh dengan warisan...

sawah,,, aka pendang,,, 

mmg osem la wehh,,,, memukau pandangan,,, serius cantik,,, huk3
cantik2,,, tup2,,, kami ke kuala perlis plak,,, cari kedai laksa yg besh3,,, hehehee
tanya makcik tu,, abg tu,,, makcik nih,,,, last2 jumpe jugak,,, hahahaa
kak su laksa!!

sekali kedai penuh tahap dewa daa,,, tunggu punya tunggu,,, dpt tempat duduk even kne kongsi dengan org lain,,ehehehe


tu diaaaa laksa kak su kuala perlis,, hahaha makan time!!!
lepas mkn kami bergerak pulang ke penang,,, hehhee
singgah sebentar tuk dinner,,,

tu diaaaa adam char koay teow!

muka model upahan yang kelaparan,,, wink2,, fu nama dia, ahhaha 

fast,,, fresh,,, delicious,,,, yerp,,, mmg sedap!! ^__^

hambek,,, heehehe sekali makan cam nak lagi,,,, patut cuba k,,kat area permatang pauh,,, :)
nyum3,,,,
lepas makan,,, kami pun balik,,,, 
pengalaman yang pada aku sgt besh,, menarik dan sgt seronok..
ye la,, aku duk selatan,,, sekali dapat jln2 utara syok kot,,
terima kasih pd yang bawa jalan2 tu,,, 
brutally great experience for me...
moga Allah s.w.t sahaja yang dapat membalas jasa baik anda...
terima kasih kawan... semoga kita berjumpa lagi nanti...
^_^
insyaAllah.....

2 comments:

  1. Pergh. Char koay teow nampak sangat sedap kotttt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap! hahahah cuba jgn x cuba! ^_^

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...