Terima Kasih Semua !

Tuesday 25 September 2012

Warna Warni Kehidupan ^_^



Janganlah menjadi sahabat seperti gunting,, meskipun jalannya lurus,, tapi memisahkan apa yang telah menyatu,, Jadilah sahabat seperti jarum dan benang,, meskipun menusuk dan menyakitkan,, tapi ia menyatukan apa yang telah terpisah~ :)

beshnye ayat atas ni,,
kadang2 tuh,, kawan kita bercakap jujur dgn kita,,, susah untuk kita terima,,,
tapi tu la hakikatnye kan,,
ego seorang manusia yg ssah nak terima teguran drpd pihak lain,,,
hmmm,,,

kalau ada kwn2 aku yg bca ni,,,
kalau aku de wat salah ngn korunk,,
tegur la aku yer,,, mungkin pada masa korunk tegur tu,,,
aku wat2 donno jer,,,, tapi selalunya,,,,,
aku akan pikir lik,, ada btulnya korunk tegur aku lebih2 lagi tuk kbaikan dri aku sendiri,,,
selalunya,,, aku x brani nak menegur org,,,
aku hanya menjadi pemerhati,,,
kadang2 tuh aku luah pada seseorang yg aku percaya,,
kan bagus kalau perasaan berterus terang tu snang jer untuk
dilakukan,,
huuuu

mana lagi baik,,, samada berterus terang hilang kawan??
atau berdiam diri menanggung dosa??
mesti ramai yg ckp baik berterus terang jer klau de ppe kan,,,
mesti ramai yg ckp,, kwn tu mesti dpt trima nyer teguran kita,,,
huhhhh,,, hakikatnya,,,,
x semua org leh trima ngn TEGURAN,,
byk kes dah cmni,,,
bila ditegur,,, depan ckp ok2,,,
blakang kita sentap la haii,,, ^^"

kan dah berdosa kecikkan hati orang,,,
huhuhu,,,
kadang2 kita sendiri pening bila bermain dengan perasaan org kan,,,
kadang2 kita sendiri pelik dengan perilaku seseorang,,
ayat feveret aku,,,
ni la dia warna warni kehidupan bersahabat,,,

pada aku,,,
mana yang baik,,, kita follow,,,
yg kurang baik kita baiki,,
yg x baik kita tinggal,,
^_^

Salam ukhuwah kwn2 sume~



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...