Terima Kasih Semua !

Wednesday, 8 February 2012

5 Sebab Cerita Tamil Hebat

Salam!!
selamat petang!! hehehe dalam bahasa tamil popoi xtau,,, heeeee ^^
minat x tngok citer tamil???
mesti ada yang minat,,, ada yang x kan,,,
ehhehee lau tanya popoi,,, jawapannya adalah MINAT!!
muaahahaha,,, minat sebab apa yerk,,, hermmmm

#1 Jalan Cerita Tak Meleret
hehehe,, ye ker tak meleret?? hermm,,
xde la sgt kot,,, trus kepada point2 penting jek,,, 
kata la adegan penculikan terjadi kat tempat lain,,,
si hero nk p slamatkan,, tup2 sampai je trus kt tempat org jahat,,,
hahahaa,,, kan x meleret tuh,,, agaknye la kot,,,

#2 Soundeffect
paling besh soundeffect time gaduh,,,
ting3,,, tong3,,, dush3,,,
sume jelas kedengaran,,,
lagi2 time baling parang ke pisau ke besi ker,,,
pehhh bunyi dia,,, ngilu,,,,,, huhuhu time tumbuk or tendang org lak,,,
bunyi melebihi segalanya,,,, haha,,, dapat feel tau,,,, 

#3 Hero
kadang2,, hero yang dipilih membintangi cerita tak hensem pun xpe,,,
yang penting mampu menjiwai watak dgn baik,,,
x macam cerita2 kita kan,, hehee,,,
dan,, kadang2 jugak,,, yang popoi perasan,, hero citer tamil kadang2 bukan
dibelah pihak yang baik,,, hero jahat berhati mulia,,,
faham x? hahahaha cam tu la lebih kurang,,,

#4 Tak Mati Dan Suka terbang
apa yg tak mati?? sapa terbang??
aksi2 ni dapat kita tengok time dorang gaduh,,,,
gaduh punya gaduh,,,, kene blasah tahap 8 nyer,,,
hero tetap tak mati,,, biasanya hero kalah dulu,,, t time dia mengamuk,,,,
si jahat plak yang akan kene blasah cukup2,,,
sekali tendang,, mau terbang or tercampak sebatu,,,,,
yang penting,,, x senang tuk mati k,,,,
pernah satu cerita popoi tngok,,, dah mati,,,
hidup semula,,, ^_^"

#5 Baik akan menang
cam popoi ckp tadi,,, hero kalah dulu,,,
yang menjadi kepastian,, baik akan menang,,,
dan menjadi kepastian lagi,,,
polis dorang akan sampai bile habes je adegan bergaduh2 tuh sume,,,
^___^

bukan nak jatuhkan martabat filem Tamil Malaysia,,,
tapi ni hanyalah pandangan popoi terhadap citer tamil,,,
popoi tak kata tak suka,,, popoi suka tngok citer tamil,,,
yang penting kat cni,,, mesej didalam cerita tu ada,,,
walaupun cara dan teknik penyampaiannya berbeza dengan cerita melayu mahupun sinetron,,,
keunikan budaya ni sronok lau kita nilai dan kaji,,,
untunglahhhh duk malaysia kan,,,
syukur alhamdulillah,,, ^^

salam 1 malaysia!!
peace,,, chillok!

5 comments:

  1. padayepaa.. haha.. bestkan.. tgok bulu dada hero =,=" erkk.. eeee

    ReplyDelete
  2. he..he.. kak liza sangatlah setuju

    ReplyDelete
  3. sy xminat tamil or hindustan or sinetron or ape2 tp lau da ngadap bes pulak hehehe mcm popoi ckp cite tu ade kekuatan sndiri..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...