Terima Kasih Semua !

Sunday, 10 May 2015

Cantik dan Cermin

Orang tanya, bila kau nak naik pelamin? Aku akan ckp, bila aku dah bersedia dari segala sudut dan segi. Hek eleh jawapan kau klise (lapuk) la, mesti nak yang cantik je kan.. Dah tu? Kau tak nak yang cantik ke? (Ckp dalam hati, kalau tu jodoh kita).
Orang juga selalu cakap, kita nak yang cantik/hensem ja. Tapi cermin selalu beritahu aku, yang cantik tu nak ke kat kita ni. (Perasan)
Orang cakap lagi, cantik itu subjektif. Semua ciptaanNya cantik/hensem belaka. Betul lah tu, kalau semua manusia muka cantik tapi serupa ja, bosan la kau tiada variety. (Macam- macam). Taste (minat) kan lain lain.
Orang asyik bercakap, aku tak cantik, aku tak hensem. Siapa la yang nak. Sebab tu single sampai ke tuhak. (Tua dalam bahasa banjar). Kau silap lah, cantik yang orang cari bukan diluaran sahaja. Cantik didalam, dengan izin Tuhan akan cantik diluar juga. Yakin!
Orang tua tua selalu berpesan, nak cari menantu mesti yang pandai buat kerja rumah. Yelah yelah, nanti aku cari sorang. Hahaa
Aku cari seseorang itu bukan untuk diri aku, tapi untuk anak aku. Sebab dia lah nanti yang akan jadi ibu kepada anak aku.
T.R.U.S.T
IG : poi_ichigo

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...