Terima Kasih Semua !

Wednesday 2 January 2013

Top 10 Jajan @ Cekedis ^__^

Salam,,, selamat tengahari semua!
^_^ nyum3,,,, lapar pulak,,,
entry harini kita bermula dengan pilihan snek yang menjadi kegemaran aku.
tempat pertama aku rasa jatuh kepada "Twisties".. daripada dulu lagi aku minat makan twisties. snek jagung berperisa ni sangat sedap bila dimakan didepan laptop sambil menonton filem,, memang layan habis! daebak!

Nombor 2 aku rasa
yer2,,, mister potato pun sodap juga,,,, makan mister potato cepat je habis,,,
aku selalu beli mister potato untuk bekalan aku dalam bas semasa pulang ke kampung halaman,,,
mister potato ada banyak jenis kan,, ikut lah pilihan hati korunk macam mana,,,

nombor 3 aku pilih
huuuuu,,, yang ini pun sedap! sedap gila,,, tapi isinya sikit,, hahaha
makan x puas,,, Potato Chips keluaran JacknJill ni aku rasa satu produk yang berjaya memikat hati kanak-kanak seperti aku untuk membelinya.. hahaha

nombor 4 pulak
cottage fries aka kembar potato chips pun aku layan,,,
walaupun harganya mahal sikit,,,
tapi kepuasan tu yang kita cari kan,,,, rasa dia lebih sedap cuma harganya lebih mahal..
buatlah pilihan dengan bijak..

nombor 5 jatuh kepada
Jacker,, ala2 mister potato,, aku tahu kewujudan Jacker masa aku form5,, itu pun sebab adik aku selalu beli,, rasa dia leh tahan.. cuma texture rasa dia keras sikit kot... anyway, tahniah Jacker,, sebab anda bukan nombor 6 pilihan hati aku,, hik2

Nombor 6
pringles si misai lentik,, hehe kenapa nombor 6? hermm,, sebab pada aku pringles kadang-kadang tu rasanya  terlampau masin.. lau original pulak ketawaran deyh.. mungkin lidah aku kot.. tapi kalau dah ada depan mata.. memang aku layan je lah,, haha


nombor 7
dulu,, harga Mamee 20 sen jer,,, sekarang aku tak tau lah,,, berapa ek harga mamee sekarang??
snek mamee sesuai dibawa pergi party,, berkelah tepi pantai.. entahla ek,, mungkin sebab murah dan berpatutan kot...


nombor 8
snek rota berperisa udang.. katanya sekarang ni dah timbul isu haram @ halal..
lama dah kewujudan snek ni,, ingat lagi dulu-dulu masa pergi lawatan sambil belajar.. habis satu bas berbau snek ni bila someone buka untuk makan.. hahaha  (bau kuat)

nombor 9 pulak
snek zaman zaman sekolah tadika dulu kot ni,,,
ala-ala muruku.. sedap.. senang dibawa kemana-mana sahaja mengikut kehendak anda..
sebab size dia kecil je,, selalunya aku tak beli.. selalunya dapat masa sambutan harijadi kawan.. dah siap bungkus da kan,,, ambil je lah,, hahaha

last skali,,, nombor 10...
muruku ikan,,, daripada dulu lagi,, cara pembungkusan dia sama dan tak pernah berubah...
putih,,, baby,,, nama syarikat...
hahahaha,,, rasa memang sedap,,, tapi angin je banyak,,, 
kalau nak lihat situasi sekarang,, banyak dah pihak lain buat muruku ikan,,, lebih-lebih lagi masa nak raya...
mampukah muruku ikan bungkusan putih ni terus bertahan?? hahahahaa


ok,,, tu semua snek-snek pilihan hati aku.. aku membesar dengan snek2 seperti itu..
mungkin zaman korang semua lain.. haha,,,
sekadar berkongsi dengan semua apa yang aku minat dan apa yang aku lihat...
dah,, jum mencekik,,, tengah hari da ni,,,
salam!!!
xoxo..

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...