Terima Kasih Semua !

Tuesday, 2 August 2011

Burung la bukan BURUNG !! +_+

Salam! cerita ni popoi kongsikan ngan korunk semua k,, sbb popoi rasa cerita ni besh! ada pengajaran disebalik lawak~~ kredit to "thelegendprodigy"

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung. Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa sipencuri sudah keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di perjumpaan mingguan di kampungnya.

Lelaki tua : “Siapa disini yang ada burung?”
Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.

Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah
“bukan itu maksud saya”

Lalu di ajukan soalan yang lain..
“maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?”

Maka seluruh penduduk wanita berdiri.
Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah padam dia menyambung “maaf, bukan itu maksud saya”

Sekali lagi dia cuba bertanya
“maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya”
Separuh penduduk wanita berdiri.

Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi
“maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah,
siapa yang pernah lihat burung saya?”

Lalu… Isteri lelaki itu pun pun berdiri….dan seorang wanita yang lain,
maka kali ini merah padam pula muka si isteri, lelaki tu pun cabut lari,
menyesal tanya. 

(-The Legeng Prodigy) ^_^
p/s : best x??

34 comments:

  1. bgus btul la org kampung tu, suma jujur2 belaka...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha~~ blur2 semua kan,, kih3

    ReplyDelete
  3. opss~~ amek tang pengajaran je k,, ehehe =)

    ReplyDelete
  4. hikhik...len kali...tanya la betol2..kan da termalu sendiri..kan2...*blushing*
    =D

    ReplyDelete
  5. hahahaa~~ nama pun cerita kecik~~ ehhehee kecik2,, ngee~~ ^^

    ReplyDelete
  6. oppss....bukan cerita kecik laa...hekhek...ooowhh..gelakkan kecik ea..xpe2...

    ReplyDelete
  7. hhehe~~ mne de gelakkan,, adeh,, touch screen lak dia,, allalala

    ReplyDelete
  8. sobss...ne ada touch screen..torchlight skit je...hikhik

    ReplyDelete
  9. kih3~~~ hidup tol melayan dak tecik nie,, lalalalaa

    ReplyDelete
  10. laa....sebelum nie xhidup ke inche popoi???hekhek...jom karok sesama jom...
    http://kelamkabut20.blogspot.com/2011/08/janji-akimaf7.html

    lalalalala~

    ReplyDelete
  11. minat karok?? jgn diajak,, t x berhenti nyanyi t,, agagaga

    ReplyDelete
  12. ala..da terlambat...da ajak da pon~~~
    tapi xbole2..kena karok tyme len laa...cancel2..kecik has cancelled the invitation...ahaha

    ReplyDelete
  13. erk....blurr jap...=="
    inche popoi nie study ne aa?'

    ReplyDelete
  14. ada la,, nak tau cri dlm blog nie,, ahaha

    ReplyDelete
  15. ala...saje je suh kecik godek2 kan..erm..usm ke???

    ReplyDelete
  16. well...u noe me...ahahaha...owh~~jadik org penang la inche popoi na~

    ReplyDelete
  17. hahahaa... kecik nie mmg pengomen tegar er?? ahahahah ^_^

    ReplyDelete
  18. opkos laa....kecik ngah boring tahap gaban nieyh...lau x..mang xde masa laa nk bw bagai nie..huhu..tapi japg nk out da~~

    ReplyDelete
  19. hehhee~~ anyway tq sbb sudi lepak kt blog popoi,, sok2 lepak g tau! ehhehe

    ReplyDelete
  20. burung di sini.....suke entry burung

    ReplyDelete
  21. terlalu jujur pon susah jugak.haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...