Terima Kasih Semua !

Friday 12 October 2012

Ibu & Bapa ^_^

Salam Jumaat semua,,,
sedeh aku tngok gambar ni,,,, sampai hati anak2 pakcik ni,,,, hmmm
hilang dah sifat kemanusiaan,,,
sifat kebinatangan pun ok g rsanya,,,
ni bawah ckit g,,,

sebenarnya aku rindu umah dah,,, x saba nak balik raya haji ni,,,
entry pun cter sal mak n ayah la yer,,,
huuuu

Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
» Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
» Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
» Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
» Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
» Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”

Tetapi

» Bila
 hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
» Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
» Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
» Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
» Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
» Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga. Fikir-fikrkanlah


bila baca je ayat atas ni,,,
betul jugak kan,,, kita sbgai anak kdang2 x sedar kita selalu kecilkan hati
dan perasaan mak ayah kita,,,
tapi, mereka xde pun ckp depan2 n luah apa yg mereka rasa,,,
tapi kita?? bru kne wat kje skit dah melenting,,,
sibuk lah,,,
tu lahh,,
ni lah,,,,
belom g yg sepak trajang mak ayah,,, huushhhh,,, minx simpang,,,


aku bukan nak ckp aku ni baik,,, kdang2 tu aku ada terlwn kata gak,,,
tpi stakat ni sume tu blaku dalam hati aku sendri dan aku diamkan,,, 
mse kecik2 mungkin la kot,,, hahaha
kecik kan,,, kita mne tau apa,,,

nak minx maaf,,,
hari2 leh minx maaf kan,,, xpyah tunggu raya,,,
klau rindu,, call la dorunk,,,
klau sayang,, skype ngn dorunk,,,
kalau rindu dan sayang,,, balik jap jumpe dorunk,, hehehee
^_^

i misshhh my family,,,,,
klau xde ppe halangan,,, raya haji ni poi balik umah yer mak abah,, ^_^
doakan pjlnn 9 jam slamat sampai,, 
amin,,


Sayangilah ibubapa kita…insyaAllah kita akan disayangi oleh anak-anak kita pula..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...