Terima Kasih Semua !

Monday, 8 August 2011

Kesian Lorh Orang Melatah~~ ^_^

Salam!!
hai semua! selamat malam~~ ^_^
Antara korang yang tgh baca nie,,, ada x yg melatah???
Melatah tau kan pe mksudnyer,,,
latah adalah situasi terkejut melampau (hyperstartling) yang ditemui di Asia Tenggara pada sesetengah bangsa saja dan secara amnya pada wanita!!
tetapi,, penyakit latah nie gak,, bukan hanya terkena pada perempuan sahaja k,,
pada lelaki pun ada gak,, dan kdang2 tuh,, ianya lebih teruk daripda perempuan!!

Tidak dinafikan, kalau bercerita mengenai latah, pelbagai cerita latah yang kita boleh dengar.. Ada yang boleh menyebabkan periuk belanga terbang melayang, ada yang bercakap mengarut, ada yang bersilat, menari dan bermacam lagi lah,,

Namun, apakah yang menyebabkan mereka ini melatah? Pakar mempercayai latah adalah satu kebiasaan yang tiada kaitan dengan penyakit tetapi ia dipercayai berkait rapat dengan fungsi sistem saraf pusat, psikologi dan sosial. Malah, ia dipercayai terikat dengan sistem budaya sesuatu masyarakat.


teringat pulak popoi ngn pengalaman yg ada,,, ada sorang mamat tuh x boleh dicucuk! lau dicucuk pinggangnya,,, macam2 ragam dia wat,,, hahaa nak cium pompan pun ada,,,
ahhahahaa,,, lau sorang pompan nie lak,,, ayat yg kluar drdp mulut dia lau terperanjat lak klaka giler,,, ehehhee,, x bleh nk gtau kat cni,, ehehhee t dia baca malu lak,,, ahhaha ^_^

p/s : branie r cucuk aku,, aku trajang t kang~~ +_+


28 comments:

  1. hahahaa~ xmo cucuk sapa??? hahahaa

    ReplyDelete
  2. already follow u hit me back :)
    http://cinderellacute.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. cam cilake...entah macam mane terkeluar dalam mulut aku perkatan oh pan*** ko...aku sendiri pun terkejut. mungik aku bergaul dengan orang melatah tu yg jadi cam tu

    ReplyDelete
  4. kih33~~~ sweet ker???
    faizal: haaha,, tu r ko,, dh bjangkit,, kih3

    ReplyDelete
  5. ditemui di asia tenggara? haha patutlaa selama ni tgok cite omputih takde melatah pun. cite melayu je ade melatah. ;p

    ReplyDelete
  6. x lah fezul~~~ =_= npe sumer tnyer popoi latah ke x nie,,, huuuu,,,, (mkn tuan tol lah entry nie) haahaa

    ReplyDelete
  7. grrrr~~~ dia yg latah kn! ^^

    ReplyDelete
  8. kalau pura2 melatah ok gak..dapat cium pompuan..then buat muke innocent

    ReplyDelete
  9. kih3~~ bulan pose nie edy~~ ^_^

    ReplyDelete
  10. melatah wujud sbb ko je wat menda tu jadi tabiat

    ReplyDelete
  11. opocottt!! terkentut aku..hahaha

    ReplyDelete
  12. haahaa~~ jgn men2,, t latah tol2 bru tau,, huuhuu

    ReplyDelete
  13. haha ! lucu laa entry ney . ntah apa yang lucu en . --' tapi buat aku ketawa tbahak2 ney . *terasa kot , :pp

    ReplyDelete
  14. kih3~~ mlatah la tu,, ngee~~

    ReplyDelete
  15. kesian kat org yg melatah..tp nk wat cane..dah bende tu lawak..tkleh thn nk gelak tgk org melatah..ahahha.. dulu sy slalu gak..tp cume time betul2 tekejut..n slalu ckp "oh mak kau meletup"..hahh so..org pn akan tediam n kate.."wehh,,jgn ckp mak aku meletup",,,hahhah terus takde sebok nk cucuk..n skng dah ilang pon habit tu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...