Terima Kasih Semua !

Sunday 27 March 2011

Ragam makhluk bernama MANUSIA

Assalamualaikum sumer! hehee lama da x update blog aku nih,, hahah tbe2 tringin lak nk tulis tgh2 pagi nih,, aku nk mule dgn crite ragam manusia pd mse nie yang aku rasa kdang2 tuh pelik2 manusia yang ade kat MALAYSIA nih,, huuuu... bermula dengan :

1. MANUSIA YANG DITINDAS, ada satu tempat nih,, aku lalu ritue,, npk bhagian lantai n tinggal bilik air jek yg ade,, rasenyer kedai kne roboh kot... mungkin la kan,,, kesian pd dieowg yg nk cri rezeki halal,, tpi, yg beshnyer,, sempat g dieowg tulis sesuatu kat tandas yang tinggal tuh,, dieowg tulis,, "khas untuk $%#^ $n%!!" mungkin rasa marah membelenggu dri mereka kan,, sabo je la,,

2. MANUSIA YANG GILA POLITIK, bru2 nie kecoh g sal video2 ntah hape2 tuh,, sumer de unsur2 politik,, politik negara kita skrang nih kdang2 aku rse mcm dah x relevan.. kdang2 la,,, sebagai rakyat kdang2 aku malu ngn pemimpin2 kita baik krjn mahupun pembangkang.. snang cter,, melayu vs melayu... yg senyum sokmo sape ek?? mlas aku nk sbung g,,, isu bahaya tuk dibincangkan,, harap menjadi renungan k,, ^_^

3. MANUSIA YANG X PERAMAH, aritu aku de g kedai hp nih,, sje jek tnyer harge satu brg nih,, pastu die kuarkan nk tunjuk la knonnyer,,, okeh,,, pas aku tau hrgenyer,, ok la,, tujuannyer nyer pun mg sje2 nk tau harge,, tbe2 die wat mker n mlut dah mle berzikirrrr,,, x bole bla,,, dah nme pun kje,, wat la kje tu btol2,,, aku pun pnah kje cm ko gak,,, customer always right okay.. lol..

4. MANUSIA ISLAM TERTIPU, kecoh lagi satu isu lebih2 lagi ia berlaku kat tempat aku sendri,, KLUANG!! terkejut la jgak dgr cter sal stu kopitiam yg FAMOUS kt tempat aku dikatakan kopinyer ada lemak BABI., hambek kow... pernah la jgak aku minum kat stu,, tpi bkn air kopi la,,, tq JABATAN AGAMA ISLAM sbb dh jlnkan tugas dgn baik wlaupun aku rse dah lambat sgt dah,, ppepun good JOB!

5. MANUSIA ISLAM TERTIPU 2, hah,, nie kes yg kedua aku bru tau arini,, TEPUNG yang kite gune seharian (pd yng bisnes kek tuh) juge mengandungi LEMAK BABI a.k.a vitamin B yang ade didalam kandungan tepung tuh.. x cyer tngok FB aku poi.masukair@yahoo.com.. de vdeonyer,, cume bende nie x rasmi g la,, tpi PENGGUNA dah kji bende nih,,, so, berhati2 lah dlm memilih makanan k,,

kerisauan aku terhadap krisis makanan,politik, sikap dan peribadi individu dlm kehidupan semakin meningkat dri hari ke hari.. byk persoalan yang wujud dlm pemikiran aku nih.. inikah sebuah negara islam?? bgaimana kita sebagai generasi akan dtg mahu menempuh semua ni?? mampukah kita?? dengan izin ALLAH,, TQ~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...