Terima Kasih Semua !

Monday, 15 August 2011

manisnya MERDEKA ini ,,,,

Image Detail
Salam!
MERDEKA! 3x...
heheee,, negara kita dah merdeka pun,,
apa makne merdeka??
lau tngok kat tv tu,,, ada jerp org survey tnye org ramai,,, pe makna merdeka,,,
jwpn yg terlintas kat kepala mesti cmnie,,,
owh,, merdeka bagi saya negara kita dah bebas drpd dijajah,,,
owh,, merdeka mksudnya kita bebas dah nk wat apa2 pun,,,
owh, merdeka means merdeka la!
lau org berilmiah sgt plak,,,
diselitkan r skit2 maksud merdeka tuh ngn sjrah2 lampau,,,,
hermmm,,, lau popoi pun popoi jwb cm jwpn2 kat atas tuh,,,,,
huuuu tapi betulkerr kita nie betul2 bebas dri penjajahan....
heheee,, x kot rasanya,,, even kita x dijajah secara ketenteraan,,
tapi kita nie mudah dijajah dengan cara pemikiran,,,
popoi nak cakap org,, popoi nie pun sama jugak,,,
hahahaa,,, kwn2 popoi ramai cakap an,,
merdeka t 31/8,,
9 bulan pas tu cube tngok bilangan anak luar nikah meningkat ke x?
aik,, cmtu plak ker??? hermmm,,,
xtau la,,, mungkin nikmat kemerdekaan tuh dah disalah guna kot,,,
merdeka tuh adalah merdeka dan bebas nak buat apa2,,,,
merdeka dari tuntutan agama,,,
merdeka dari jagaan keluarga,,,
merdekakan diri yg dh lme sgt x merdeka,,,
tuiihhhh! ahhaaaha 




p/s : manisnya merdeka ini,,,,, 

19 comments:

  1. nieh la jd nyer klu tlalu bebas + tak bape kuat iman T_T sedeyh tgk ank bgsa sndri :(

    ReplyDelete
  2. hm ,itu lah mslh zmn skarang ..:( ,kita ni ,mesti jauhkan diri dr perkara2 mcm ni ,,doa semoga dijauhkan dr prkara2 tak baik ni,,:'(

    ReplyDelete
  3. bru pgi td kene ceramah dgn cg sejarah psl merdeka...sebijik dan sejibik dgn pew yg popoi kata kat atas ni...t'kejut jugak baca mula2 tu sbb td pikir...popoi ni jelmaan cg sej aq ke???hiii...seram...

    pape pon...mmg cg saya ckp...rmai org slh tafsir pew mksd merdeka...yg diorg tau...merdeka tu bebas..iyelahkan..dh biasa jerit...MERDEKA MERDEKA MERDEKA kalau habis prekse kat skolah...snpai terbawak2 kat alam de
    remaja dan dewasa plak...huhu...cg ckp jugak...bile tibe je hari merdeka...maksiat dan zina ade je berkembang sini sana...astaghfirullahhalazim...

    ReplyDelete
  4. qarr,, bukan tujuannyer tuk tunjuk gbr tuh,, tujuan entry nieh sal apa yg popoi nk smpaikan ,, tu jerp,, ^^

    domo,,la,,, ye ker,,, hik3,, ^^

    ReplyDelete
  5. diorng mungkin dah ready nk jawab soalan kubur...sbb tu brani buat mcm tu~ btl? hehe

    ReplyDelete
  6. yg pmpuan + pmpuan tu, ape masalah die? da la pakai tudung!

    ReplyDelete
  7. hermm,, bab2 hukum popoi x leh nk komen,, Allah swt yg tentukan,,, ^^

    ReplyDelete
  8. huhuhuhu....nafsu lebih penting bgi diorg...

    ReplyDelete
  9. hehee..sme2 ler kter pk mne bek n mner buruk.. =)

    ReplyDelete
  10. diri sendiri masih belum merdeka lagi

    ReplyDelete
  11. x semua remaja k,, ehhee ^^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...