Terima Kasih Semua !

Sunday, 1 December 2013

Waa Pengkid.. Lu susah apa?



(Ayat Wikipedia)
Pengkid ialah 'tomboy' atau lesbian ,merupakan gaya penampilan perempuan yang maskulin dan kadangkala berorientasi homoseksual. Penampilan mereka termasuk gerak laku, berpakaian, penampilan, percakapan dan rupa seolah-olah lelaki, di mana kesemua ciri-ciri ini sering dikaitkan dengan lesbianisme. Golongan ini menonjolkan identiti gender dan seksualiti yang sering dilaporkan sebagai naluri semulajadi mereka.
(Ayat Aku)
Pengkid dalam erti kata lain "lelaki Jadian" merupakan seorang wanita bercirikan lelaki. Sifat yang ditonjolkan menyerupai seorang lelaki baik dari segi luaran mahupun dalaman. Mereka ini hebat diperkatakan/dikritik lebih lebih lagi apabila dikaitkan dengan kisah CINTA.

"pengkid ni kebanyakannya awek diorang cantik sehh.." kata kata biasa yang selalu aku dengar. yer.. daripada apa yang kita selalu nampak. Pasangan mereka selalunya cantik. Tapi, korunk x pelik ke? banyak persoalan yang muncul dalam kepala hotak aku.. Macam mana awek-awek cantik.. (aku pernah nampak yang bertudung keyh) ini boleh terjerumus ke lembah "bahagia" bersama pasangan pengkid mereka. hmm.. jum rungkai...

(Sebab - sebab "pengkid" menjadi pilihan Ikut logik akal)
1. Pengkid Lebih Memahami Jiwa Wanita/Perempuan.
2. Protecting
3. Caring
4. Perempuan rasa dihargai ( much more)
5. Halal Disentuh
6. Setidaknya tak pregnant if..... (18sx!)
7. Duit banyak.. (mybe)
8. Kecewa dengan lelaki
9. Tekanan perasaan
10. Saje suka- suka nak try

kalau benar lah ada antara sebab-sebab diatas yang menyebabkan kaum wanita memilih pengkid. Moga cepat-cepat baca ni pulak..

(5 sebab Lelaki Sepatutnya Menjadi Pilihan Wanita )
1. Menjadi Imam kepada pasangannya 
2. Menjadi teman yang menyayangi pasangannya til jannah ( insyaAllah)
3. Melindungi pasangannya daripada kecelakaan didunia..
4. Memberikan zuriat dan keturunan
5. Memberi Nafkah zahir dan BATIN ... :)

sudah jelas, terang lagi bersuluh. kita pun dah besar dan boleh fikir sendiri. mana yang baik. mana yang tidak. Moga Allah S.W.T terus bersamaku dan kwn2 semua dalam meniti jalan duniawi yang penuh berliku ni. moga kita semua diberikan kekuatan. kepada golongan "pengkid" yang mungkin ada terbaca. aku menulis bukan sebab aku benci korang, bukan sebab aku nak malukan korang, dan bukan juga sebab aku nak tunjuk yang aku ni alim hakikatnya alim kucing. aku nak share apa yang aku rasa, apa yang aku perhati, dan apa yang aku lalui.
Akhir kata,  Allah panjangkan umur kita, beri kita nyawa untuk hidup, BUKAN untuk kita sia-siakannya dengan melakukan DOSA. Nyawa boleh ditarik semula ANYTIME kan kwn2..

Maaf jika terlanjur kata, tertoreh hati.. Aku insan lemah buat coretan.. Harap terima tak simpan dihati..
ikhlas : Poi
:) Assalam... 

1 comment:

  1. apa pandangan popoi tuk lelaki sejenis plak? agak agak sama? hmmm..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...